UWAGA WAŻNE ZMIANY
Od dnia 1 lipca 2025 r. mLegitymacja dostępna jest w aplikacji mObywatel jako pełnoprawna forma legitymacji.
Od 1 października 2025 r. będziesz mógł jako nowo przyjęty student, aktywować mLegitymację w aplikacji mObywatel.
mLegitymację dodasz do swojego mObywatela za pomocą kodu wygenerowanego w USOSweb
ELS czyli Elektroniczna Legitymacja Studencka (klasyczna plastikowa karta) jest opcjonalna.
Nadal możesz ją otrzymać, pod warunkiem złożenia wniosku i wniesienia opłaty (22,00 zł) w USOSweb.
Dotyczy to szczególnie studentów bez numeru PESEL.
ELS odbierzesz w swoim dziekanacie po 01 października br., gdy jej status zmieni się na aktywny.
Status ELS możesz sprawdzić w eStudent.
Dotychczasowe legitymacje zarówno mobilne, jak i fizyczne, zachowują ważność do terminu ukończenia studiów, po przedłużeniu w Dziekanacie.
Możesz posługiwać się legitymacją nie dłużej niż do dnia ukończenia studiów, zawieszenia w prawach studenta lub skreślenia z listy studentów.
Uwaga! Jeżeli jesteś absolwentem studiów pierwszego stopnia, ważność legitymacji datowana jest do dnia 31 października roku ukończenia tych studiów.
mLegitymacja działa tak jak tradycyjny dokument, i zawiera identyczne dane. Mobilna wersja legitymacji jest dodatkowym dokumentem, który funkcjonuje równolegle z tradycyjną elektroniczną legitymacją studencką, zachowującą swoją ważność. Możesz potwierdzić uprawnienia do należnych ulg i zwolnień pokazując legitymację na ekranie telefonu. Osoba sprawdzająca tożsamość, korzystająca z aplikacji mWeryfikator, może potwierdzić Twoje imię i nazwisko, zobaczyć zdjęcie oraz sprawdzić ważność legitymacji.
Jak dodać Legitymację studencką w aplikacji mObywatel?
- Po 01 października wygeneruj w USOSweb kod aktywacyjny.
- Pobierz aplikację mObywatel 2.0 z Google Play lub App Store.
- Dodaj pierwszy dokument, wybierając Inny dokument, następnie Legitymacja studencka. Wykorzystaj otrzymany kod.
- Gotowe! Teraz już możesz korzystać ze swojej legitymacji w telefonie.
Jeśli już masz mObywatela 2.0 i korzystasz z mDowodu, zaloguj się do aplikacji na swoim telefonie. Na górze ekranu startowego w sekcji Dokumenty naciśnij Dodaj. Wybierz z listy Legitymacja studencka. Wykorzystaj otrzymany kod.
Gotowe! Teraz już możesz korzystać ze swojej legitymacji w telefonie.
Jeszcze słów kilka o ELS.
Elektroniczna legitymacja studencką (ELS) – wydawana na podstawie wniosku
Jest to fizyczna plastikowa karta na której zamieszczone są twoje dane wraz ze zdjęciem.
Elektroniczna legitymacja studencka wydawana jest studentom, którzy złożą o nią wniosek lub nie posiadają numeru PESEL
Uwaga! Jeżeli jesteś już studentem Politechniki Poznańskiej i posiadasz ważną legitymację studencką oraz podejmujesz studia na drugim kierunku studiów to nie musisz wyrabiać kolejnej legitymacji.
Legitymację otrzymasz w dziekanacie, który prowadzi Twój kierunek.
Co zrobić, by zostać jej posiadaczem?
Aby otrzymać elektroniczną legitymację studencką (ELS), trzeba spełniać następujące warunki:
- Złożyć wniosek o wydanie ELS – (wkrótce w USOS Web)
- wnieść opłatę w wysokości 22,00 zł;
- nabyć prawa studenta, które otrzymasz z chwilą złożenia ślubowania poprzez system Rekrutacji.
Numer konta, na który należy zrobić przelew, dla każdego studenta generowany jest indywidualnie, po zalogowaniu się w systemie USOSweb, w zakładce DLA WSZYSTKICH.
Ważność ELS potwierdzasz co semestr poprzez umieszczenie hologramu w kolejno oznaczonych polach legitymacji. Hologram otrzymasz w swoim dziekanacie.
Co zrobić w przypadku zagubienia, kradzieży lub zniszczenia legitymacji (ELS)?
- w przypadku posiadania mLegitymacji, nie ma konieczności zgłaszania się do Dziekanatu w celu zlecenia nowej legitymacji. mLegitymacja jest dokumentem pełnoprawnym, który jest traktowany na równi z ELS.
- w przypadku posiadania legitymacji ( plastikowa karta) powinno się :
- złożyć wniosek w USOSweb o wydanie duplikatu legitymacji oraz wnieść opłatę za wydanie duplikatu legitymacji, w wysokości 33,00 zł
- duplikat ELS odbierasz w dziekanacie gdy status ELS zmieni się na "aktywna"